Om helgen!!!

Jo i lördags så var vi och hälsa på Madde´s pappa för det var ett tag sen sist.
När vi kom upp dit så skulle dom hålla på i trägårn de ena med de andra.
Micke skulle klättra upp i ett träd och såga ner grenar.
Så jag åkte hem å böt om till andra kläder så att jag kunde hjälpa han me det.
När jag kom så klättrade jag upp i trädet och började såga medans Micke drog bort kvistar.
Så när jag hade gjort klart två träd så var Madde och jag tvungen att åka för att vi skulle hem.

Vi skulle fira Jimmy en dag tidigare för att svärmor jobbar på söndag då Jimmy fyller år.
Så jag var tvungen att åka hem och duscha av mej innan vi kunde åka dit.
Sen åkte vi dit och firade han å de var trevligt där.

Och sen i söndags så skulle vi åka upp till svärfar för att fira Jimmy där då på hans födelsedag.
Så efter vi hade fikat så gick vi ut å Micke börajde skotta bort snö från gården på ett ställe.
För dom vänta på ved som dom ska få hem.

Sen i går åkte vi upp dit igen för att jag skulle hjälpa han me att såga ner trän och såga ner två grenar.
Dom sitter uppe i en björk för dom skymmer solen då dom sitter å fikar på ett ställe.
Så jag gjorde iorning en stege å tog fram sågen å började klättra upp de var lite över sex meter=)
Fast jag är höjdrädd men de går bra då jag tar de i min tid å tar det lugnt så funkar det bra för mej.

Sen såga jag ner fyra träd så att solen skulle komma fram bättre och att gräsmattan ska torka.
Så nu är det ovant att se det det blev fint å det är kul att hålla på så som jag har gjort i helgen.
Och skriver mera sen om dagens hendelse=)

                                                             Hade Gott på återseenede
   
                                                                               Puss & Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0